Financieel Jaarverslag 2022

Categorie:

,

Tags:

Het jaarverslag 2022 van Art.1 Midden Nederland geeft een gedetailleerd overzicht van de financiële situatie en de activiteiten van de organisatie, die zich inzet voor de bestrijding van discriminatie in de provincie Utrecht. Ondanks de uitdagingen die voortvloeiden uit de nasleep van de coronapandemie, heeft Art.1 Midden Nederland zijn activiteiten succesvol kunnen voortzetten.

Financieel gezien sluit het boekjaar 2022 af met een bescheiden overschot van €10.307, wat is toegevoegd aan de continuïteitsreserve. Deze reserve bedroeg aan het eind van het jaar €195.084, wat ruim onder het maximale toegestane bedrag ligt. Dit geeft aan dat de organisatie financieel gezond blijft, met voldoende buffer om eventuele toekomstige risico’s op te vangen.

De organisatie heeft in 2022 haar activiteiten hersteld na de coronamaatregelen, met een focus op het verbeteren van de meldingsbereidheid en het bieden van ondersteuning aan slachtoffers van discriminatie. Dit jaar werd gekenmerkt door een toename in de complexiteit van discriminatiemeldingen, wat leidde tot extra druk op het personeel. Om deze druk te verlichten, werd nieuw personeel aangetrokken.

Art.1 Midden Nederland heeft ook geïnvesteerd in ICT-verbeteringen om de veiligheid van thuiswerken te waarborgen en de efficiëntie van de organisatie te verhogen. Daarnaast werd er ingezet op diverse projecten, waaronder educatieve initiatieven en ondersteuning van LHBTI+ rechten.

Het bestuur van de stichting bleef betrokken en actief, met zeven bijeenkomsten in 2022, zowel fysiek als digitaal. De organisatie blijft gericht op het verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening en het optimaliseren van samenwerkingen met andere anti-discriminatievoorzieningen, vooral in de grote steden.

Kortom, 2022 was een jaar van herstel en versterking voor Art.1 Midden Nederland, met een stabiele financiële basis en een duidelijke focus op het vergroten van haar impact in de strijd tegen discriminatie.