culturele en sociaal-economische achtergrond beïnvloeden leerstijl en -behoefte. Leer hoe leerlingen aan te spreken en uit te dagen
Korte samenvatting
Niet alle kinderen leren op dezelfde manier. Ze verschillen in niveau, aandachtsspanne, leerstijl. Dat vraagt om diverse didactische werkvormen. Ook verschillen in culturele en sociaaleconomische achtergrond beïnvloeden de leerstijlen en leerbehoeftes van je leerlingen. In deze training leer je meer over de impact van de verschillen en maak je kennis met didactische werkvormen die je kunt inzetten om leerlingen van diverse achtergronden aan te spreken en uit te dagen.
In de training ’Samen Leren’ bieden we je inzicht in hoe culturele en sociaal-economische achtergrond van invloed zijn op leerstijl en -behoefte. Leer hoe leerlingen aan te spreken en uit te dagen
De training ‘Samen leren – Diversiteit & didactische werkvormen’ is een intensieve training van minimaal 4 uur waaraan maximaal 15 personen kunnen deelnemen. Het minimum aantal deelnemers is 6 personen.
De training wordt op locatie gegeven
Thema’s
omgangsregels, opvoeding, straatcultuur, diversiteit, respect, sociaal-economische achtergronden, leerstijl
Doelgroep
(Aankomende) docenten, hulpverleners, gezinswerkers, jongerenwerkers
We informeren je graag over de uitgebreide educatie en trainingsmogelijkheden. Vul svp onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. We nemen dan ter verdere afstemming op korte termijn contact met je op.